Cum se desfasoară auditul financiar?

Etapele auditului financiar

Etapele auditului financiar sunt: planificarea, execuţia, raportarea şi revizuirea. In urma auditului financiar exista o etapa care nu e apanajul auditorului şi anume valorificarea constatărilor consemnate în actele întocmite în urma acţiunii de audit financiar. Primele 3 etape sunt parcurse de auditorii externi desemnaţi să efectueze misiunea de audit financiar.

Etapa de planificare impune parcurgerea mai multor paşi, cum ar fi: cunoaşterea
generală a companiei, identificarea domeniilor de activitate şi sistemelor semnificative, evaluare context economic, identificare evenimente care s-au intamplat in piată, analiza
prealabilă a riscurilor şi întocmirea planului misiunii de audit.

Etapa de executie incepe, de regulă, cu discutii initiale si o lista continand informații preliminare de la firmele auditate, în urma cărora va solicita ulterior informații și detalii suplimentare pentru a testa toate aspectele planului de audit întocmit pentru fiecare societate auditată separat.
Documentele și informațiile solicitate vor fi analizate, testate, rezumate și vor avea loc discuții cu conducerea și diferite departamente, după caz. Se vor efectua teste de audit specifice pentru verificarea si validarea cifrelor din situatiile financiare in vederea emiterii unei opinii. Totul este documentat în detaliu în dosarul de audit pentru a avea dovada testelor efectuate de auditor și pentru a certifica că informațiile prezentate în situațiile financiare sunt lipsite de erori materiale.

Etapa de raportare include rapoartele emise în urma desfășurării activităților și procedurilor specifice de audit financiar. Cel mai important este raportul auditorului independent privind situațiile financiare auditate, care însoțește situațiile financiare atunci când acestea sunt prezentate autorităților fiscale. Un alt raport important este lista de recomandări și constatări rezultate din procedurile de audit. Acest document adaugă plusvaloare societății auditate prin identificarea problemelor și recomandărilor de îmbunătățire identificate în timpul procedurilor de audit.

Etapa de revizuire constă în examinarea tuturor documentelor, testelor și procedurilor efectuate de auditor în cursul misiunii de audit. Revizuirea poate fi efectuată atât intern, în cadrul firmei de audit, cât și extern, de către alți auditori sau de către entitățile care reglementează și supraveghează activitatea auditorilor.

Toate aceste etape sunt importante pentru auditul financiar al unei societăți și sunt necesare pentru a se asigura că parcurgerea tuturor etapelor procedului de audit financiar precum si pentru faptul că integritatea activității de audit este menținută.

Toate aceste etape ale procesului de audit financiar se incheie cu raportul sau opinia emisa de auditorul independent asupra situatiilor financiare, precum si alte livrabile care sa dea concluziile auditorului in urma procesului de audit desfasurat.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top